برای داشتن پوستی جذاب، زیبا و سالم ، این موارد را به لیست کارهای خود اضافه کنید . خبر خوب این است که انجام این موارد بسیار ساده بوده و به شما پوستی سالم و جذاب هدیه می دهد .

هر خانمی برای داشتن پوستی جذاب و زیبا موارد زیر را باید رعایت کند

 

 

۱ مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر کنید تا پوستی لطیف و زیبا داشته باشید

 

خوردن مقدار مناسبی از میوه و سبزیجات به شما سلامتی و زیبایی می بخشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ در مجله پلاس وانر ( Plos One ) نشان می دهد، افرادی که مواد غذایی رنگارنگ مصرف می کنند سالم تر و جذاب تر هستند. الیزا زید ( Elisa Zied )، متخصص تغذیه و نویسنده مجله ی جوان تر در هفته آینده ( Younger Next Week ) می گوید : یکی از دلایل آن کارتینوئید موجود در میوه ها و سبزیجات ( مثل هویج، کدو تنبل، فلفل قرمز و کدو ) است. یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد افرادی که به طور منظم مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند، کم تر در معرض ابتلا به چین و چروک و خشکی پوست و پوسته پوسته شدن هستند. ( احتمالا به این دلیل که این ماده ی مغذی باعث تولید بیش تر کلاژن می شود. )دکتر زید ( Zied ) توصیه می کند در هر روز چهار و نیم لیوان میوه و سبزیجات مصرف شود و اظهار می دارد که خانم ها به طور متوسط تنها حدود دو و نیم لیوان مصرف می کنند.

 

 

۲ برای داشتن صورتی زیبا و جذاب این مورد را ۲ بار در روز انجام دهید

 

امی گریبر ( Emmy Graber ) متخصص پوست و استادیار درماتولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون ( Boston ) اظهار می دارد: بسیاری از خانم ها صورت خود را بین ۳ الی ۴ بار در روز می شویند. اما مطالعات نشان می دهد که شستشوی صورت بیش از ۲ بار در روز مناسب نیست و توصیه نمی شود. هرچه بیش تر صورتتان را بشوید، پوستتان را بیش تر از روغن های طبیعی محروم می کنید. گریبر ( Graber ) همچنین می افزاید: یک لیف حمام در از بین بردن سلول های مرده، کثیفی و آرایش از صورتمان کمک می کند.

 

 

۳ زیر چشم تان کرم ضد آفتاب نزنید

 

گریبر ( Graber ) اظهار می دارد: این کار کمی نادرست است، چرا که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و با اینکه در معرض آسیب دیدن از سمت اشعه ماوراء بنفش است، مستعد آسیب پذیری از سمت مواد تشکیل دهنده ضدآفتاب هم می باشد. در نتیجه بهتر است به جای استفاده از کرم ضدآفتاب برای زیر چشم هایتان عینک آفتابی بزرگی تهیه نمایید و آن را به چشمانتان بزنید. گریبر ( Graber ) می افزاید: عینک ها بین ۹۹% تا ۱۰۰% از اشعه ماوراءبنفش جلوگیری می کنند.

 

 

 

 

۴ لباس ها از پوست تان در برابر اشعه خورشید محافظت نمی کند

 

فکر می کنید پوستتان با لباس محافظت می شود؟ ایساک نویهاس ( Issac Neuhaus ) جراح و دانشیار درماتولوژی در UCSF می گوید : پیراهن های رنگ روشن درصد محافظت بسیار کمی در مقابل نور آفتاب، چیزی حدود ۵ الی ۷، دارند. اگر لباس روشن تان جذب یا خیس و یا جنس آن از کتان باشد دارای رنگدانه هایی است که اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند پس محافظت کم تری از پوستتان می کند.

 

 

 

۵ حالت خوابیدن در داشتن پوستی سالم و شاداب موثر است

 

تنها ۱۴% آمریکایی ها به پشت می خوابند. نویهاس ( Neuhaus ) می گوید: خوابیدن به بغل یا به شکم باعث می شود قسمت هایی که صورت روی بالش قرار می گیرد جوش بزند. اگر مشکل خروپف، مشکل تنفسی، زانو درد یا کمر درد دارید، بالشی از جنس ابریشم یا بالش هایی را که برش مخصوص برای صورت دارند انتخاب کنید.

 

 

 

 

۶ چکاپ سالیانه تان را هرگز فراموش نکنید

 

حتما شنیده اید که سالی یک بار باید به درماتولوژیست برای تشخیص سرطان پوست مراجعه کنید. جکسون می گوید: علت آن این است که متخصصین پوست، سرطان پوست یا هرگونه اختلال در پوست را در همان مراحل اولیه به دلیل آموزشی که دیده اند، تشخیص می دهند. هرچه زودتر به وجود سرطان پی ببرید، درمان راحت تر خواهد بود.

لینک منبع : لینک به مطلب