جسیکا آلبا بازیگر ۳۳ ساله سینمای تجاری هالیوود از همان کود کی سبک زند گی متفاوتی را تجربه کرد ، چرا که او د ر خانواد ه ای مستعد به چاقی به د نیا آمد . او از همان ابتد ا د ر خانواد ه ای بزرگ شد ه بود که خیلی از اعضای آن از اضافه وزن رنج می برد ند .

جسیکا آلبا، طرفدار زایمان طبیعی

جسیکا آلبا بازیگر ۳۳ ساله سینمای تجاری هالیوود از همان کود کی سبک زند گی متفاوتی را تجربه کرد ، چرا که او د ر خانواد ه ای مستعد به چاقی به د نیا آمد . او از همان ابتد ا د ر خانواد ه ای بزرگ شد ه بود که خیلی از اعضای آن از اضافه وزن رنج می برد ند بنابراین د ر نوجوانی حسابی حواسش به تغذیه اش بود و هرروز د ر کلاس های مختلف ورزشی شرکت می کرد .او حالا ۲د ختر ۵ و ۲ ساله د ارد و به خاطر فد اکاری هایش لقب سختکوش ترین ماد ر سینمای تجاری را به او د اد ه اند . جسیکا آلبا حالا الگوی خیلی از خانم ها د ر د نیا به خاطر رژیم بعد از بارد اری و سبک زند گی سالم است.

از ۱۲ سالگی رژیم گرفتم

جسیکا آلبا از ۱۲ سالگی تصمیم گرفت یک برنامه رژیمی مشخصی برای خود ش د اشته باشد چراکه افزایش وزن یک مشکل بزرگ د ر افراد مختلف خانواد ه او بود . نکته ای که شاید عد ه ای د رباره او نمی د انند این است که جسیکا با بیماری های زیاد ی د ر کود کی د ست و پنجه نرم کرد . ذات الریه، ترکید ن آپاند یس، اختلال وسواس فکری – عملی (OCD) و مشکلات تنفسی بیماری هایی بود ند که او توانست د ر همان کود کی بر تمام آنها غلبه کند .

جسیکا می گوید : تقریبا همه د ر خانواد ه من وزن بالایی د اشتند و من فکر می کرد م باید بهتر و سالم تر از آنها باشم بنابراین از ۱۲ سالگی خود م شروع به آشپزی کرد م. برای صبحانه املت سفید ه تخم مرغ، میوه، پنیر و یک عد د هلو، برای ناهار سالاد و برای شام معمولا سبزیجات، جوجه یا ماهی می خورد م. د ر طول روز اصلا عاد ت به خورد ن د سر یا نان شیرین و بیسکویت ند اشتم د ر عوض از ماست شکلاتی یا توت فرنگی فیریز شد ه د ر میان وعد ه هایم استفاد ه می کرد م. من هرروز۴۵ د قیقه تمرینات سخت انجام می د اد م. با ۱۰ تا ۱۵ د قیقه ترد میل شروع می کرد م تا ضربان قلبم به ۱۸۰ د ر د قیقه برسد . بعد از آن ۵۰حرکت لانژ انجام می د اد م و د وباره ۱۰ د قیقه با د ستگاه کار می کرد م و د ر آخر هم روی شانه هایم، عضله د و سر و عضله سه سر کار می کرد م. همیشه این کارها را چهار بار تکرار می کرد م بنابراین هنگام تمرین همیشه با انرژی بود م و د ر مورد خود م احساس خوبی د اشتم.

استفاد ه از پرکالری ها ممنوع

رژیم جسیکا آلبا نمونه ای عالی است برای پیروی کرد ن زیرا هم شما را خوش اند ام می کند و هم سالم و زیبا.او که عاشق فست فود بود ه صرفا تا مد تی رژیم غذایی خود را به خورد ن پیتزای سبزیجات و نوشابه رژیمی محد ود کرد و از سوی د یگر خورد ن انواع و اقسام پنیر و غذاهای چینی شامل برنج سفید ، مرغ پخته، تخم مرغ و سوپ را به برنامه خود اضافه کرد ه است. او از یک رژیم غذایی متعاد ل بهره می برد که د ر آن کربوهید رات ها جایی ند ارند ولی د ر عوض پروتئین به همراه سبزیجات، سفید ه تخم مرغ و پنیر کم چرب از مواد غذایی رژیم غذایی جسیکا است. این بازیگر از میوه های خشک و ماست با طعم میوه هم به عنوان اسنک استفاد ه می کند که این پروتئین ها به او انرژی می د هند که روز خود را با انرژی کافی سپری کند و میوه و پنیر هم که کالری کمتری د ارند و حاوی ویتامین ها و آنتی اکسید ان هستند ، د ر حفظ سلامت به او کمک می کنند . رژیمی که جسیکا آلبا از سال ها پیش د ر برنامه روزانه خود قرار د اد ه است، رژیمی با سبک سالم است.

چرا سبک می خورم

جسیکا آلبا با اشاره به علاقه اش به مصرف وعد ه غذایی سبک و ساد ه می گوید : « برای نهار خود سالاد های متنوع البته بد ون مایونز و سس های پرکالری می خورم آن هم نه به خاطر د اشتن کالری کم بلکه به خاطر سلامت بود ن آن. برای شام از گوشت بد ون چربی و سبزیجات استفاد ه می کنم که گوشت شام شامل مرغ یا ماهی است وبا سبزیجات کنار آن کامل می شود که اگر شما د نبال رژیمی برای لاغر شد ن هستید این غذا می تواند شام مناسبی برای شما باشد . به نظرم شام باید سبک باشد مگر اینکه بعد از شام فعالیت شما آغاز شود . من همچنین روز خود م را با یک د سر کم کالری و چربی به پایان می رسانم که شامل ماست میوه یا میوه های تازه است. این د سر را هم برای این انتخاب کرد ه ام که ماست بهتر از میوه است و کلسیم و پروتئین زیاد ی د ارد .د ر طول روز یک ساعت کار با ترد میل و ورزش های د یگر بد نسازی را برای خوش فرم ساختن عضلات و از بین برد ن هرگونه چربی انجام می د هم.

زود به وزن اید ه آلم رسید م

جسیکا آلبا وقتی د ختر خود «هونور ماری» را به د نیا آورد طی د وران بارد اری ۲۵ پوند (حد ود ۵/۱۲کیلوگرم) به وزنش اضافه شد ولی به گفته خود ش هیچ وقت احساس ناراحتی نمی کرد و مطمئن بود تمام وزن اضافی اش را کاهش خواهد د اد . او می گفت که د ر د وران بارد اری عاشق غذا شد ه بود اما ناگهان به خود آمد و سعی کرد د ر رژیم غذایی اش از میوه و سبزیجات استفاد ه کند .جسیکا که هنگام بارد اری اضافه وزن زیاد ی پید ا کرد ه بود توانست با این مواد غذایی به تناسب اند ام د لخواهش د ست پید ا کند . مواد غذایی که آلبا د ر رژیم خود گنجاند ه، بسیار انرژی زا و د ر عین حال کم کالری هستند . د ر طول روز و به عنوان میان وعد ه فقط سالاد های سبز بد ون سس، مغز های بو ند اد ه و بد ون نمک و تخم مرغ آبپز می خورد . جسیکا آلبا ۴ ماه بعد از زایمان توانست وزن اضافه خود را پایین بیاورد .

این رژیم غذایی معجزه کرد

آلبا د رباره برنامه غذایی که د ر کاهش وزن به او کمک کرد ، می گوید : «د ر طول روز فقط سبزی های برگ سبز، گرد و یا یک مشت تخمه می خورد م و میان وعد ه های هم شامل تخم مرغ آبپز بود چون این مواد غذایی انرژی زا اما کم کالری هستند .» او د ر کنار رژیم غذایی، بعد از مد تی ورزش را هم به برنامه روزانه اش اضافه کرد . ۱۰ د قیقه پیاد ه روی روزانه روی ترد میل، ۱۰ د قیقه د وید ن و یک ساعت بد نسازی و تمرین ورزش های رزمی البته همراه با نوشید ن آب فراوان، از اسرار کاهش وزن اوست. او به خبرنگار مجله «elle» می گوید : «رمز موفقیت من د ر از بین برد ن شکمم یک کمربند پلاستیکی است که تا ۳هفته آن را به طور مرتب و محکم بسته بود م. یکی از د وستانم به من توصیه کرد که یک کمربند پلاستیکی به کمرم ببند م و تمرینات ورزشی انجام د هم. تنها ۶هفته بعد از به د نیا آمد ن د خترم، شکمم مانند ورزشکاران شد ه بود . بعد از آن د وران د ر یک کلاس ورزشی ثبت نام کرد م و به طور مرتب د ر کلاس ها شرکت می کرد م.» د ر کنار شرکت د ر کلاس های ورزشی، این بازیگر یک مربی خصوصی استخد ام کرد تا ۶روز د ر هفته او را تمرین د هد تا بتواند به شکل گذشته اش د ست یابد .

زایمان طبیعی با هیپنوتیزم

آلبا د ر مصاحبه ای د ر مورد تولد فرزند انش گفت: «ابتد ا ترس عجیب و غریبی از زایمان طبیعی د اشتم اما سعی کرد م تا جای ممکن خونسرد باشم و با کمک مد یتیشن، زایمان طبیعی را امتحان کنم. د رحقیقت فوائد زایمان طبیعی برای ماد ر و جنین باعث انتخابم شد تا جایی که فرزند د وم خود «هاون گارنر» را هم به کمک هیپنوتیزم و با روش زایمان طبیعی به د نیا آورد م و معتقد م خود هیپنوتیزم به من کمک کرد تا بر ترسم غلبه کنم و آرام باشم.»

جسیکا که حالا ماد ر ۲فرزند د ختر است ( هونر ۵ و هیون ۲ ساله ) همچنان تغذیه سالم و ورزش روزانه را د ر برنامه های روتین خود د ارد اما خورد ن غذاهای سالم و مقوی از کاهش وزن و رژیم برایش اهمیت بیشتری د ارد .

او می گوید : «محد ود کرد ن استفاد ه از غذاهای فرآوری شد ه و کم فیبر و خورد ن هر نوع مواد غذایی ارگانیک د ر حجم مناسب به خود ی خود باعث می شود بد ن شما با سیراب شد ن از تغذیه مواد سالم، تناسب خود را هم حفظ کند . حتی اگر غذاهای ارگانیک هم تغذیه نمی کنید ، لااقل خورد ن مواد غذایی فرآوری شد ه را به حد اقل برسانید .من عاد ت و علاقه فراوانی به خورد ن انواع و اقسام اسنک ها د ر طول روز د اشتم اما تمام آنها را د ر رژیم خود م حذف و خورد ن چند میوه د ر روز و سبزیجات بخارپز شد ه را جایگزین آن کرد م. مصرف سبزیجات، میوه ها و پروتئین های سالم د ر برنامه غذایی و د رست کرد ن انواع شیک های سبز از میوه ها و سبزیجات شفافیت و زیبایی پوستم را د وچند ان کرد . من معمولا سه یا چهار بار د ر هفته نوشید نی سبز از مخلوط کلم پیچ، اسفناج، سیب سبز، زغال اخته، زنجبیل، خیار، کرفس همچنین گوجه فرنگی، زرد چوبه و گلابی تهیه و آنها را با پوست شان و همه چیز مخلوط می کنم. رعایت تمام برنامه ها و نکات سلامت چه د ر نوجوانی و حتی قبل از ازد واجم و چه د ر د وران بارد اری و بعد از زایمان کمک فراوانی به تناسب اند ام و سلامت پوست و ظاهر من کرد .

لینک منبع : لینک به مطلب