از سال ۱۹۹۲ که روش معنوی فالون گونگ (فالون دافا) در چین به عموم مردم معرفی شد، در داخل و خارج چین تحقیقات مستند و علمی زیادی درخصوص تاثیرات مثبت فالون گونگ در بهبودی سلامتی جسمی و روحی افرادی که آن را تمرین می کردند صورت گرفته است. برخی از این تحقیقات که در داخل چین صورت گرفته. که در این مقاله خلاصه ای از نتایج چند تحقیق را مرور می کنیم.

سلامتی روح و جسم از راه تمرین فالون گونگ  (فالون دافا)

از سال ۱۹۹۲ که روش معنوی فالون گونگ ( فالون دافا ) به عموم مردم معرفی شد، در داخل و خارج چین تحقیقات مستند و علمی زیادی درخصوص تاثیرات مثبت روش فالون گونگ در بهبودی سلامتی جسمی و روحی افرادی که آن را تمرین می کردند صورت گرفته است. برخی از این تحقیقات که در داخل چین صورت گرفته ، مربوط می شود به قبل از سال ۱۹۹۹ یعنی پیش از شروع ممنوعیت و آزار و شکنجه این روش معنوی توسط حزب کمونیست چین.

در ادامه خلاصه ای از نتایج چند تحقیق را مرور می کنیم. (از ارقام اعشار صرف نظر شده است)

تحقیق و بررسی در تایوان تحقیقی که در دسامبر ۲۰۰۲ توسط دکتر هو یوهویی از دانشگاه ملی تایوان انجام شد، نشان داد که هفت درصد از افراد پس از شروع تمرین فالون گونگ از کارت بیمه پزشکی شان فقط یک بار در سال استفاده می کردند، که کمتر از ۵۰ درصد گذشته بودند. این تحقیق نشان داد که ۸۱ درصد از افراد مورد تحقیق سیگار را ترک کرده، ۷۷ درصد نوشیدن الکل را ترک کردند و ۸۵ درصد از قماربازی دست کشیدند. دکتر هو همچنین تاکید کرد که تحقیقاتش نشان داده که فالون گونگ مزایای عالی ذهنی و روانی در بر دارد. چراکه ۳۳ درصد از شرکت کنندگان، اذعان داشتند که قبل از تمرین فالون گونگ حالات عصبی شدن و افسردگی را داشتند، اما این میزان پس از شروع تمرین به ۳ درصد تنزل یافت.

تحقیق و بررسی در روسیه در سال ۲۰۰۱، تیمی محقق از پزشکی قانونی روسیه، تحقیقاتی درمورد شاخص های سلامتی تمرین کنندگان فالون گونگ در روسیه انجام داد. موارد بررسی شامل اینها بود:

۱) وضعیت اعضا و سیستم داخلی بدن ۲) شرایط عینی و نظرات ذهنی ۳) سلامت روانی.

پس از تحلیل داده ها نتیجه گری نهایی چنین بود: ۱) میزان اثربخشی فالون گونگ در درمان بیماری ها و بهبودی سلامت ۷۵درصد است. ۲) معاینات پزشکی از تمرین کنندگان فالون گونگ نشان داد که تمرین فالون گونگ بهبودی چشمگیری در شرایط جسمی و ذهنی فرد دارد ۳) فالون گونگ هیچ گونه اثرات منفی ذهنی یا جسمی ندارد و یک روش عملی بهبود سلامتی است.

تحقیق و بررسی در آمریکای شمالی در سال ۱۹۹۹، تحقیقی در میان تمرین کنندگان فالون گونگ در ایالات متحده و کانادا انجام شد. از ۲۳۵ پاسخی که داده شده، ۱۸ تمرین کننده قبل از شروع تمرین سیگاری بودند، که همه آنها پس از شروع تمرین، سیگار را ترک کردند. ۱۰۳ مورد قبل از تمرین الکل مصرف می کردند که ۱۰۰ نفر از آنها بعد از شروع تمرین، الکل را کنار گذاشتند. همچنین با تحلیل پاسخ های آنان درخصوص وضعیت سلامتی و بیماری های شان قبل و بعد از تمرین، دیده شد که ۹۷ درصد آنان بعد از شروع تمرین گزینه بهبودی عالی را پاسخ داده اند.

قبل از سال ۱۹۹۹ یعنی قبل از ممنوعیت و شروع آزار و شکنجه فالون گونگ در داخل چین تحقیقات زیادی درخصوص ثمربخشی سلامتی فالون گونگ انجام شد که در اینجا به دو مورد اشاره می کنیم:

گزارش تحقیق و بررسی از پکن محققان در پکن از بیش از ۲۰۰ محل تمرین فالون گونگ بررسی به عمل آوردند. آنها اطلاعاتی از سلامت جسمی و ذهنی ۱۴۱۹۹ تمرین کننده را قبل و بعد از شروع تمرین جمع آوری کردند. نتیجه این بود که میزان اثربخشی مثبت فالون گونگ ۹۹ درصد بود. نتایج نشان داد که ۲۰ درصد قبل از تمرین فالون گونگ یک بیماری داشتند، ۲۳ درصد دو مورد بیماری داشتند و ۴۹ درصد بیش از سه بیماری داشتند. پس از تمرین فالون گونگ، بیماری های ۵۸ درصد به طور کامل بهبود یافته و ۲۵ درصد بهبودی اولیه را حاصل کردند. این تحقیق نشان داد که این افراد با انجام تمرین فالون گونگ، در مخارج سالانه پزشکی موجب بیش از ۷ میلیون یوان صرفه جویی شده اند، بر طبق این گزارش، تعداد ۸۰ درصد پس از تمرین فالون دافا در وضعیت جسمانی بهتری بوده اند. درصد کسانی که خود را پرانرژی در نظر می گرفتند، ۵۲ درصد افزایش یافت. همچنین ۹۶ درصد کاهش استرس و بهبود در وضعیت ذهنی شان پس از شروع تمرین را گزارش دادند.

همچنین در دسامبر ۱۹۹۸، طی تحقیقی در شهر ووهان در کشور چین، اطلاعاتی از ۲۰۰۵ تمرین کننده فالون گونگ، در بیش از ۵۰ محل تمرین جمع آوری شد. تحقیقات از افراد هفت ساله تا ۸۵ساله را در بر می گرفت. در نتیجه ۹۴ درصد از ۲۰۰۵ شرکت کننده این تحقیق، قبل از تمرین فالون گونگ انواع مشکلات سلامتی داشتند، که بیشتر آنها، از بیش از یک بیماری رنج می بردند، اما پس از شروع تمرینات مشکلات سلامتی ۷۵ درصد از شرکت کنندگان رفع شده بود. پیش از شروع ممنوعیت و آزار و شکنجه فالون گونگ در چین در سال ۱۹۹۹، اداره ملی تربیت بدنی چین در تحلیل نتایج بررسی ها اذعان داشت: «به طور خلاصه، پدیده های خاصی که در بین تمرین کنندگان فالون دافا نمایان شده، بسیار فراتر از قلمرویی که برای پزشکی نوین قابل فهم است رفته است. این علم فراعادی [فالون دافا] شایسته تحقیق و بررسی های جامعه پزشکی و علمی ما است. تاثیر بسیار مثبتی بر بهبود استاندارد سلامتی و فرهنگ همه مردم دارد و همچنین مسیر نوینی را برای پیشرفت های آتی علم فراهم می کند».

شکیبا نیکخواه

(روزنامه شرق – شماره ۱۵۵۸ – صفحه هفت)

لینک منبع : لینک به مطلب