اگر از شغل خود خسته شده اید، اگر دنبال محیطی مفرح برای شادی می گردید و اگر فکر می کنیدکار افسرده تان می کند

مشاغلی برای آدم های خوشحال

این موضوع که شغل ها به انواع شاد و غیرشاد طبقه بندی می شوند حقیقت ندارد چون طرز رفتارهای افراد و کنترل استرس در محیط کار است که باعث شادی و آرامش می شود با این حال شغل هایی هستند که نسبت به دیگر حرفه ها استرس کمتری دارند و به دلیل نوع خدماتی که در آنها ارائه می شود، فضای شادتری را در محیط خلق می کنند. اگر از کار فعلی تان خسته شده اید و دنبال کاری هستید که شادی و انرژی را وارد زندگی تان کند، از این شغل ها غافل نشوید.

آرایشگران

اگر دنبال حرفه ای هستید که بتوانید در آن شاد باشید و روحیه تان را تقویت کنید ما آرایشگری را به شما معرفی می کنیم. خدمات زیبایی یا اصلاح موی سر از آنجا که با مقوله زیبایی سر و کار دارد، حس خوبی را به افراد منتقل می کند. از طرفی کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند در بهترین حالت خود هستند چون با رویی خوش و باانگیزه برای ایجاد تغییری خوشایند به مراکز خدمات زیبایی یا آرایشگاه مراجعه کرده اند و در نتیجه همین روی خوش و لبخند، افرادی که با آنها سر و کار دارند را شادتر می کند. چه خانم باشید یا آقا چندان فرقی نمی کند چون اگر فردی هستید که دنبال شادی و هیجان در محیط کارتان هستید، این حرفه بهترین گزینه برای شماست. در طول کار فرصت این را دارید که با مشتریانتان در مورد موضوع های مختلف صحبت کنید و ارتباط های خوبی را شکل دهید. مشتریان شما به دوستان همیشگی تان تبدیل خواهند شد و این دوستی های کاری روی کیفیت فعالیتتان و در عین حال شادی تان تاثیر عمیقی بر جای خواهد گذاشت.

پرستاری از بچه های خردسال

نه! این کار اصلا آزاردهنده نیست. پرستاری از کودکان شاید در نگاه اول کمی سخت و مشکل به نظر برسد اما وارد شدن به دنیای کودکان و ارتباط با آنها شادی و انرژی بی پایان آنها را به شما هم منتقل خواهد کرد و اگر بخواهیم روراست باشیم در خیلی موارد از همجواری با افراد بزرگسال راحت تر و خوشایندتر است. از لحاظ درآمد، پرستاری از کودکان جزو شغل های کم درآمد محسوب نمی شود. والدین پرمشغله زیادی وجود دارند که دنبال افراد مطمئن برای نگهداری از فرزندانشان هستند.

اگر هیجان و شادی قرار گرفتن در کنار کودکان را دوست دارید و مهم تر از آن صبرتان هم زیاد است، این شغل را می توانید به صورت نیمه وقت در کنار کار فعلی تان انجام دهید و شادی را وارد زندگی تان کنید.

انجام کارهای خیریه

مراکز و موسسات بسیاری وجود دارند که با مشارکت در فعالیت های آنها علاوه بر خدمتی بزرگ به افراد نیازمند، احساسات مثبتی را در خودتان به وجود خواهید آورد. برای مشارکت در فعالیت های این گونه موسسات نیاز نیست به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید. می توانید از میان فعالیت های گوناگون موسسات بخشی از فعالیت ها را انتخاب کنید و در اوقات فراغت به آن بپردازید.

هتلداری

کار کردن در هتل و خدمات مربوط به آن نیز از جمله شغل های شاد محسوب می شود. سر و کار شما بیشتر با مسافرانی است که برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش سفر کرده اند و دنبال ماجراجویی هستند. این افراد ممکن است از شهرها یا کشورهای مختلف باشند. رویارویی با فرهنگ های مختلف باعث تنوع کاری در حرفه شما می شود و همان طور که می دانید تنوع یکی از رازهای داشتن یک زندگی شاد و بدون استرس است.

در هر شغلی که هستید شاد باشید

هرگز محیط کارتان را خالی نگذارید. برای اینکه در طول روز حس شادمانی تان را حفظ کنید و کسالت کمتر سراغتان بیاید، از ابزارهای مثبت و شاد استفاده کنید. اطرافتان را با پوسترهای شاد و انرژی دهنده، گلدان و رنگ های متنوع پر کنید تا با دیدن آن، هم با انرژی به کارتان بپردازید و هم حس آرام بخشی را در طول روز تجربه کنید. جمله های الهام بخش و شادی بخش را روی تکه های کوچک کاغذ بنویسید و آن را مقابل دیدتان قرار دهید تا با مشاهده روزانه آن مثبت اندیشی تان را حفظ کنید. با این کار نه تنها خود را شاد کرده اید، بلکه روی دیگر همکارانتان نیز تاثیر چشمگیری خواهید گذاشت.

http://www.spring.org.uk

ترجمه: نگار محمدی

لینک منبع : لینک به مطلب