اداره ی یک شرکت تجاری بین المللی که در کشورهای مختلفی فعالیت دارد، کار ساده ای نیست.هماهنگی و برقراری ارتباط با کارمندان از هزاران کیلومتر فاصله، کاری زمان بر و مشکل است، اما می تواند با موفقیت انجام شود.

مدیریت شرکت از راه دور

اداره ی یک شرکت تجاری بین المللی که در کشورهای مختلفی فعالیت دارد، کار ساده ای نیست. هماهنگی و برقراری ارتباط با کارمندان از هزاران کیلومتر فاصله، کاری زمان بر و مشکل است، اما می تواند با موفقیت انجام شود.

در ادامه، با ۵ نکته برای مدیریت شرکت از راه دور آشنا می شوید.

۱ برقرای ارتباط روشن و مدوام

در کسب وکارهای بین المللی، ارتباط، نکته ای کلیدی است. مدیریت کارکنان در ساختمان اصلی شرکت و زیر نظر خودتان کاری دشوار است و وقتی کارکنان فرسنگ ها دورتر از شما مشغول به کار باشند، این امر سخت تر می شود. ساعت کاری آن ها درست زمانی تمام می شود که شما مشغول به کار شده اید. برای اینکه بتوانید کارهایشان را بهتر مدیریت کنید، لازم است که به طور مداوم با آن ها در ارتباط باشید و دست کم هفته ای یک بار با آن ها مکالمه داشته باشید.

۲ فاصله را با فن آوری از بین ببرید

ارتباط شخص در هنگام مدیریت یک گروه بین المللی بسیار مهم است و فن آوری مناسب می تواند یاری دهنده باشد. ابزارهای اشتراک گذاری محل کار و محل های ذخیره سازی ابری فایل، مانند Box و Engyte، می توانند کنترل از راه دور را به آسانی ممکن سازند.

از تعیین مهلت پایان کار و راه حل ذخیره سازی ابری استفاده کنید، با به اشتراک گذاشتن یک برنامه ی کاری که توسط مدیران و کارکنان به روز می شود. استفاده از نرم افزارهای همراه نیز راه حلی است تا از پیشرفت درست روند کار مطمئن شوید. شما باید علاوه بر ایمیل خود، امور را بر روی تلفن هوشمندتان نیز پی گیری کنید. حفظ هماهنگی یک شرکت، رکن اصلی یک کسب وکار بین المللی موفق است.

۳ تفاوت های فرهنگی را بپذیرید

کار با مدیران کسب وکارهای بین المللی و جهانی چشم انداز تازه ای پیش روی شما قرار خواهد داد. بااین حال، شما را با چالش های جدیدی مانند تفاوت های فرهنگی به خاطر منطقه، دین و کشور مختلف هم روبه رو می کند.

این چشم اندازها و چالش های تازه را در کسب وکار جهانی خود پذیرا باشید. درک اینکه جهان درواقع بسیار بزرگ تر از فرهنگ و کشور مادری شماست، نشانه ی فروتنی است. همه ی کارکنان شرکتتان را برای ساخت کسب وکاری موفق به یک چشم ببینید و تفاوتی قائل نشوید. اگر شما مشتاق باشید و در برقراری ارتباط عدالت داشته باشید، به موفقیت دست خواهید یافت.

۴ از نیروی مشارکت کمک بگیرید

از روابط خود در کشورها استفاده کنید، چه کارمندان و چه مشتریان. مثلاً، اگر به زبان اسپانیایی مسلط نیستید، ولی می خواهید محصولی را در مکزیک عرضه کنید، از اعضای تیم خود کمک بگیرید تا پیغام شما را منتشر کنند.

وقتی نیازمند کمک هستید، غرور را کنار بگذارید و از دیگران کمک بگیرید. همکاری های مفید دوطرفه، برای یک کسب وکار بین المللی موفق لازم است.

۵ ایجاد روابط و حفظ آن

زندگی کردن در جغرافیایی دورتر، به این معنی است که شما باید برای حفظ روابط با کارکنان و مشتریان بیشتر تلاش کنید. برای تماس تلفنی هفتگی با کارکنان برنامه ریزی کنید. خیلی وقت ها ارزیابی شرایط کار از طریق ایمیل مشکل است و می توان با شنیدن صدای افراد بینش بیشتری پیدا کرد.

هم چنین، تلاش کنید در زمان هایی که می توانید در جلسه های حضوری با کارکنان و مشتریان در کشورهای دیگر شرکت کنید که بسیار مفید است. فکر و اندیشه می تواند راه طولانی را سریع طی کند. اگر باخبر شدید که یکی از کارکنان شما حیوانی خانگی اش را از دست داده یا روز تولدش نزدیک است، برایش کارت بفرستید. این مهم است که در کسب وکار قدردانی تان را به آن هایی که ساعت ها برای این تجارت زحمت کشیده اند، نشان بدهید.

هرچند راه اندازی کسب وکاری بین المللی و جهانی با مشکلاتی همراه است، ولی به شما چشم انداز بی نظیری می دهد. هم چنین، با استفاده از ابزارهای مناسب می تواند پروژه ای موفقیت آمیز باشد.

ام بی ای نیوز

لینک منبع : لینک به مطلب