نام کمپانی ب ام و تا حدی با خودروهای لوکس آمیخته شده است اما مدل جدید آن یعنی مفهومیVision Future Luxury همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی را به کلاس لوکس در آینده نمایان می سازد.

ارابه لوکس ب ام و

نام کمپانی ب ام و تا حدی با خودروهای لوکس آمیخته شده است اما مدل جدید آن یعنی مفهومیVision Future Luxury همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی را به کلاس لوکس در آینده نمایان می سازد. این مدل که یک سواری لوکس، منحصربه فرد و پراز حس را در یک خودروی متفاوت با امکانات بدیع ارائه می کند، از طراحی برجسته داخلی و خارجی، مهندسی پیشرو و ساختاری بسیار سبک وزن بهره مند است. بدون شک با روی کار آمدن ویژن کلاس لوکس به اوج خواهد رسید.

هدف از ساخت این مفهومی ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فن آوری بدیع در کلاس لوکس ب ام و در آینده است.

طراحی خارجی متفاوت، ساده، دقیق، منظم و زیبا است. از نمای نیم رخ فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه های باریک که در مجموع به عقب مایل شده اند دینامیک چشم گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده اند.

طراحی دستی بدنه و انتخاب رنگ هوشمندانه آن از امتیازات منحصربه فرد ویژن به حساب می آیند. آینه بغل ها به صورتی یکپارچه از گوشه شیشه های جلو به بیرون سبز شده اند و حسی تکرارنشدنی به وجود آورده اند، انگار که از روز اول در همین جا بوده اند. طراحی درها هم که به خودی خود به ویژن شخصیت می بخشند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می کنند. طراحی خارجی به خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه در جهت دستیابی به یک طراحی سبک وزن کمپانی را به نمایش می گذارد.

سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق عقب به همراه تونل های ظریف روی بدنه جریان هوا را به خوبی هدایت می کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می بخشند. در قسمت جلو، جلو پنجره و چراغ های آشنای ب ام و قرار گرفته اند. البته چراغ های جلو در این مدل باز فن آوری نوآورانه ای را به نمایش گذاشته اند. این فن آوری که بدون شک در مدل های آینده ب ام و به کار گرفته می شود، چراغ های لیزر ب ام و است. در این گونه چراغ ها نور نه تنها مسیر را مانند چراغ های گرد ب ام و به صورت یکنواخت روشن می کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ های لیزر تا ده برابر شدیدتر از یک چراغ ال ای دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی های دیگر این چراغ هاست. در قسمت عقب هم برای نخستین بار در یک خودروی ب ام و از چراغ های ارگانیک ال ای دی (OLED) استفاده شده است. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش های مختلف بدنه به هدف دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر کمک شایانی کرده است.

مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می دهند. در لایه های سطحی تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده اند تا فضایی گرم و راحت را به وجود آید. درقسمت جلو راننده با مجموعه ای از سه صفحه نمایش درهم تنیده سروکار دارد. نمایش گر سمت چپ به طور عمده اطلاعات مربوط به خودرو را ارائه می کند درحالی که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی با توجه به موقعیت را نمایش می دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی او رافراهم می آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است. سیستم HUD یا نمایش اطلاعات روی شیشه جلو در این مدل موارد مهم تر را در زاویه دید راننده هایلایت یا برجسته می کند تا توجه راننده به آن مورد خاص معطوف شود. در قسمت عقب هم سرنشینان از دو صندلی بزرگ و مجزا، یک میز تاشو، نمایشگرهای زاویه دار و فضای کافی تا صندلی جلو سود می جویند. نورپردازی درها به وسیله چراغ های ال ای دی این فضای دنج را آرامش بخش تر و گرم تر از پیش کرده است.

لینک منبع : لینک به مطلب