وقتی گردشگری از آب سینماها کره می گیرد

سینماها پیشروتر از فیلم ها

هر صنعت پرسودی در این عصر می تواند با گردشگری پیوند بخورد. سینما هم که به عنوان هنر ـ صنعت مهم این زمانه توانسته توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، یکی از مهم ترین انگیزه های سفر است. برای همین است که هر دوی این صنعت های مفرح توانسته اند روی یکدیگر تاثیر بگذارند. سینما، با هنرمندی توانسته گردشگری را تبلیغ کند و وجهه هایی از آن را نشان مخاطب دهد تا رغبت سفر برای آنها چند برابر شود از سوی دیگر گردشگری نیز توانسته به انگیزه پدیده ای به نام سفر، مسافرانش را راهی سالن های سینما کند.

فیلم ها دیگر بهانه اند برای دیدن سینماها. این روزها تنها فیلم ها نیستند که شما را به سالن های تاریک سینما می کشانند، بلکه در کنار هنر هفتم بهانه دیگر، خود سالن های سینما هستند. فیلم ها دیگر آجیل تنقلات برای سینماها شده اند. دیگر سینماداران برایشان ستاره های سینما اهمیتی ندارد و این سالن هاست که می توانند بدون توجه به فروش فیلم ها در گیشه یا حضور بازیگران معروف، مشتری های بسیاری را برای خود دست و پا کنند. هر چند این تعریف موازی، اتفاقی است که در جهان افتاده است و در برخی سینماهای ایران انگیزه همچنان همان فیلم هاست و علاقه دیدن بازیگران و روایت ها و داستان هایشان.

یک تیر و ۲ نشان یونانی ها

یونانی ها که روزگاری به گردشگری جهان فخر می فروختند و شاهد بیشترین گردشگر در جهان بودند، حالا چند سالی است که به دلیل بحران اقتصادی، حسابی قافیه را به همسایگانشان باخته اند. هرچند در نزدیکی همین کشور، ترکیه توانسته از موفق ترین کشورهای گردشگرپذیر جهان باشد و اقتصادش را طی یک دهه متحول کند، اما اهالی کشور فلاسفه هنوز هم جاذبه هایی در چنته دارند. یکی از آنها سینمای روبازی است که علاوه بر نمایش فیلم های کلاسیک و دوست داشتنی در شب های تابستان، در محلی قرار گرفته است که چشم انداز بی نظیری از جاذبه های مهم گردشگری این کشور و جهان را دارد.

Cine tiesto نام سینمایی است که وقتی روی صندلی های آن می نشینید می توانید نمایی زیبا از آکروپلیس و پارتنون را ببینید. این سینما حدود ۶۰ سال پیش ساخته شد و همچنان دوستداران سفر و سینما می توانند در شب های مطبوع تابستان این کشور، با یک تیر دو نشان بزنند.

اعصاب خُردی ممنوع

یکی از معضلات همیشگی فیلم دیدن، تماشاگران هستند. خیلی از ما تجربه این را داریم که بسیاری از تماشاگران کناری ما حرف می زدند، صدای زنگ تلفنشان بلند بوده یا کودکانشان را آورده اند و شما چیزی از فیلم دیدنتان متوجه نشده اید. اما یک سینمادار با ذوق آمریکایی عطای فیلم دیدن این تماشاگران و پول بلیت آنها را به لقایشان بخشیده و قوانینی وضع کرده که همه این موارد اعصاب خرد کن ممنوع شده است.

در این سینما ورود کودکان زیر شش سال ممنوع است، حرف زدن ممنوع، همراه داشتن تلفن اکیدا ممنوع است و در نهایت از پخش تبلیغات قبل از شروع فیلم که خیلی ها را آزار می دهد هم خبری نیست. از طرف دیگر، شما در حین تماشای فیلم می توانید از بهترین غذاها و نوشیدنی های این سینما استفاده کنید. همین موضوعات سینمای «آلامودرفت هاوس» را به یکی از دلپذیرترین سینماها تبدیل کرده است؛ سینمایی که حالا با شهرتش توانسته گردشگران بسیاری را برای فراغت و آسایش به سوی خود بکشاند.

باد و باران در سینما

وقتی تکنیک دالبیسراند وارد سینما شد، خیلی ها هوس کردند فیلم های محبوبشان را یک بار دیگر با این تکنیک ببینند. اما سرعت تجهیز سینماها آن قدر بود که آنها هر روز با فناوری های تازه سینما روبه رو بودند. حالا سینمایی در کره جنوبی بازگشایی شده که یکی از مجهزترین سینماهای جهان است. این سینما با اکران جدیدترین فیلم های سینمایی همراه با افکت هایی افزون بر آن، از قبیل وزش باد و بارش باران یک تجربه واقعی فیلم دیدن را به شما ارائه خواهد کرد. این تجربه زمانی جالب تر به نظر می رسد که بدانید نشستن روی صندلی های این سینما برای هر شخصی مناسب نیست؛ مثلا کسانی که ناراحتی قلبی دارند یا از ناراحتی های کمر رنج می برند. البته ورود بانوان باردار و کودکان کم سن و سال به سینما ممنوع است.

تماشای فیلم روی صندلی راحتی

یکی از اصلی ترین تلاش های سینماداران در ارتباط با راحتی صندلی سالن هاست؛ چرا که قرار است مشتریان مدتی طولانی را روی صندلی بنشینند و فیلم ها را تماشا کنند. بسیاری هم عادت های ویژه ای هنگام تماشای فیلم دارند. برای مثال خیلی ها هستند که می خواهند پاهایشان را دراز کنند و فیلم ببینند یا حتی دراز بکشند و لم بدهند و فیلم ببینند. سینمایی در استرالیا با طراحی ویژه صندلی هایش این امکان را به تماشاگران داده است.

«روفتاپ سینما در آخرین طبقه یک ساختمان در ملبورن احداث شده و ظرفیت آن ۱۸۵ نفر است. بد نیست بدانید که برای تحمل سرما پتو هم به سینمادوستان داده می شود.

تماشای فیلم با ماساژ

تایلندی ها در صنعت گردشگری به ماساژهایشان شهره هستند. حالا سینمایی در این کشور از ویژگی استفاده کرده است تا گردشگران بسیاری را راهی این سالن سینمای مجلل کند. «نوکیاآلترااسکرین» گران قیمت ترین سینمای تایلند است. این سینما شامل چند سالن مجزاست که برحسب امکانات و قیمت بلیت درجه بندی شده است، ارزان ترین سالن که ۷۲ صندلی دارد، مجهز به صندلی های گردان موتور دار است که پای فرد را هنگام تماشای فیلم ماساژ می دهد، روی هر بلیت یک اسنک و نوشیدنی مجانی نیز ارائه می شود. سالن مجهزتری که در این سینما وجود دارد، علاوه بر امکانات بالا، فقط ۳۰ صندلی راحتی دارد و عده ای از گارسون ها مرتب هنگام تماشای فیلم با انواع نوشیدنی ها، غذاها و دسرها از شما پذیرایی می کنند.

پوریا علیزاده

لینک منبع : لینک به مطلب