تمام چک ها، قبوض، اقساط و لیستی از خریدهای ضروری ماه را جمع کنید، یک جا بنشینید و برای کل کاری که قرار است در ماه در خصوص امور مالی کنید، یک بودجه بنویسید.

نجات ازدواج از مشکلات مالی

در این مقاله چهار مورد از اساسی ترین اقدامات برای جلوگیری از تاثیر منفی زندگی مالی بر زندگی عاطفی بررسی می شود:

به توافق برسید، اگر حساب های بانکی مجزا دارید، آنها را یکی کنید. وقتی که شما ازدواج می کنید عهد می کنید که در هر شرایطی در کنار یکدیگر باشید. چه در فقر و چه در ثروت. وقتی که در همه چیز با یکدیگر متحد شده اید، جدا نگه داشتن حساب های بانکی تان هیچ معنایی ندارد. اگر مجبور هستید که حساب بانکی مخفی داشته باشید که همسرتان از آن بی اطلاع باشد، پس مشکلات زندگی شما فراتر از مشکلات مالی است. تنها در موارد خاصی نظیر عادت بی رویه به خرج کردن همسرتان می توانید پنهانی پس انداز کنید، البته آن هم به شرط اینکه قصد داشته باشید ماحصل پس انداز را خرج هردوی تان کنید، در غیر این صورت، به تنهایی پس انداز کردن و پنهان کردن درآمدهای اضافی تان از همسرتان، هیچ معنایی جز جدایی عاطفی ندارد.

تمام چک ها، قبوض، اقساط و لیستی از خریدهای ضروری ماه را جمع کنید، یک جا بنشینید و برای کل کاری که قرار است در ماه در خصوص امور مالی کنید، یک بودجه بنویسید. با یکدیگر لیستی از مواردی تهیه کنید که در اولویت هستند، مثلا قبض هایی که باید پرداخت شوند. در مرحله بعدی لیستی از موارد با اولویت درجه دو را تهیه کنید، هزینه لباس، غذا، اجاره، موارد مورد نیاز برای نظافت خانه، همه و همه را بنویسید.

در مرحله سوم مبلغی برای یک حساب پس انداز ضروری و مبلغی برای برنامه های آینده تان تعیین کنید (به عنوان مثال حساب پس انداز بچه دار شدن) با پول باقی مانده هم می توانید کارهای مختلفی کنید. توصیه ما این است که یا آن را پس انداز کنید یا صرف تفریح کنید. به هرحال هر ازدواجی برای دوام به شادی و تفریح نیاز دارد.

به عنوان یک زوج، زمانی که بحرانی در زندگی شما پیش می آید، مثلا از خانه تان سرقت می شود یا یکی از نزدیکانتان بیمار می شود، بیشتر از همیشه برای دعوا و طلاق مستعد هستید، برای آنکه از فشار روحی بحران های سلامتی یا اتفاقات غیرمترقبه زندگی تان بکاهید و ازدواجتان را به سلامت از آن عبور دهید، باید از قبل آماده باشید.

یکی از راه های آمادگی برای بحران، داشتن یک حساب پس انداز مخصوص بحران و مواقع اضطراری است. با داشتن این حساب شما می توانید مطمئن باشید که در شرایط دشوار دیگر نگرانی مالی به سایر نگرانی های شما افزوده نخواهد شد. در این شرایط شما می توانید راحت تر سایر فشارها را کنترل کنید و به جای بروز تنش عاطفی در روابطتان قادر خواهید بود در کنار یکدیگر از تنگنا عبور کنید.

هرگز در بدهی باقی نمانید. فشار بدهکار بودن قادر است هر ازدواجی را با خطر روبه رو کند. به عنوان یک زوج احساس بسیار بدی پیدا می کنید وقتی می بینید در قرض ها غرق هستید، شاید حتی ازدواج کردن را مقصر اصلی این بدهی ها بدانید یا همسرتان را باعث شکست زندگی مالی خود بدانید و احساس کنید ازدواج تاثیر بدی بر زندگی شما داشته و آن را سرشار از شکست کرده است.

برای اجتناب از این تاثیرات منفی، حتی المقدور قرض نکنید و اگر ناچار شدید قرض کنید، پرداخت آن را جزو اولویت های نخستتان قرار دهید. شاید حتی قرض کردن برای زندگی مالی تان سودآور باشد ولی مطمئن باشید بری زندگی زناشویی تان خطرناک است. طبیعی است که در آغاز زندگی آرزوهای بسیاری دارید، وسایلی هست که دوست دارید در خانه تان داشته باشید یا ماشینی هست که دوست دارید به جای ماشین فعلی تان سوار شوید. اما فراموش نکنید هیچ چیز به اندازه احساس آزادی به کسی بدهکار نبودن برای رابطه عاطفی شما خوب نیست.

اگر هر ماه مقدار زیادی پول قرضی را صرف لباس هایی می کنید که به زحمت می پوشید، باید گفت ازدواج تان در خطر جدی است.

لینک منبع : لینک به مطلب