آیا فکر می کردید که می توانید اساس و مبنای بازار دیجیتالی خود را تماما بر پایه الگوریتم و روبات ها قرار دهید.

نقش نیروی انسانی در بازارهای دیجیتال

آیا فکر می کردید که می توانید اساس و مبنای بازار دیجیتالی خود را تماما بر پایه الگوریتم و روبات ها قرار دهید. اگر چه اطلاعات نقش بسیار مهمی در بازار آنلاین ایفا می کنند اما شما نمی توانید از دیگر عوامل تاثیرگذار و حیاتی همچون نیروی انسانی چشم پوشی کنید.باوجود اینکه احساس می کنید آماده پایه گذاری بازار دیجیتالی خود هستید، زیاد شتاب زده عمل نکنید.

در دنیای مدرن امروز که براساس اطلاعات آنلاین پیش می رود، دسترسی به این حجم از اطلاعات برای یک کارآموز بی تجربه، عملی وسوسه انگیز محسوب می شود. اما در حقیقت دسترسی به چنین حجمی از اطلاعات که تنها با یک کلیک ساده در دسترس شما قرار می گیرند چندان هم مفید و کاربردی نیست، بلکه در عمل موجب گیج شدن شما و راهنمایی نادرست و خشنودی موقتی می شود. برای مثال ممکن است با درنظر گرفتن آمار به دست آمده از اطلاعات اولیه نادرست به این نتیجه برسید که در حال حاضر در بهترین شرایط و عملکرد و بازه ممکن قرار دارید.متاسفانه به همین دلیل کارآفرینان از یکی از اساسی ترین ارکان اولیه بازار دیجیتال غافل هستند: هوش انسانی.

برای دستیابی به موفقیت در بازارهای آنلاین به اطلاع رسانی مداوم، بهینه سازی ارتباطات و ایجاد راه های ارتباطی با نیروهای متخصص که به عنوان رابط هایی در میان این سکوهای اطلاعاتی ایفای نقش می کنند، نیاز است. این رویکرد که من آن را «جست وجوی هوش بصری» نام گذاری کرده ام کانال های اطلاعاتی از طریق بینش و استراتژی توسط افراد حقیقی به اشتراک گذاشته می شوند و با نگاهی کلی گرایانه به سامان دهی شرکت های بازار های آنلاین می پردازند. در بازار دیجیتال شما با چالش هایی چون افزایش ترافیک وب سایت و موضوع تبلیغات روبه رو می شوید. در این رابطه دو روش اساسی وجود دارد:

بهینه سازی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC): در این روش یک کلمه کلیدی خاص مورد حراج اینترنتی قرار می گیرد و شما به ازای هر کلیک کاربر روی کلمه کلیدی خود مبلغی را پرداخت خواهید کرد و به راحتی در بالاترین رتبه های موتورهای جست وجوگر قرار خواهید گرفت.

بهینه سازی موتور های جست وجو (SEO): لیست شدن در موتورهای جست وجوی بنیادی همچون گوگل.اکثر افراد بر مبنای کسب وکارشان از روش های بالا به طور مجزا کمک می گیرند. اما ترکیب اطلاعات و تجربه فردی در بازار آنلاین یکی از نکات بسیار حیاتی است و زمان آن فرا رسیده تا این روند قدیمی را کنار گذاشته و برای بهبود تمام جوانب از سرمایه اطلاعات بازار دیجیتالی خود بهره ببرید.

در اینجا به بررسی ۴ گام برای پیاده سازی استراتژی جدید و بهره برداری نوین از نیرو و هوش انسانی در بازارکسب وکار آنلاین می پردازیم.

۱) در زمینه مالی تحقیقات بسیاری انجام دهید.

استفاده از برنامه های کمکی همانند گوگل پلنر (Google Keyword Planner) که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک می کند. از این طریق می توانید با ورود اطلاعات، به جداسازی و هدفمند کردن مناقصه ها و تبلیغات برای رسیدن به گروهی از کلمات کلیدی برسید. همچنین بیشترین و کمترین کلمات جست و جوشده در بازه های زمانی مختلف نشان داده می شود که با بررسی آنها به اطلاعات زیادی دست می یابید.

برای مثال تصور کنید که صاحب یک گلفروشی اینترنتی هستید. انتخاب کلمه گل در بخش جست وجوی موتورهای جست وجوگر در نگاه اول انتخاب خوبی به نظر می رسد و میزان شانس شما را بالا می برد اما با در نظر گرفتن اطلاعات اولیه همانند محل کسب وکارتان مانند «گلفروشی ارکیده» انتخاب بهتری دارید. به این نکته توجه کنید که کوچک ترین جزئیات درانتخاب کلمات، نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

۲) به کارگیری روش های مورد بحث در موتورهای جست وجو (SEO) به طور همزمان.

پس از در نظر گرفتن آمار جست و جوها و انتخاب بهترین کلمات برای خود می توانید ازاین اطلاعات در موتور جست وجو استفاده کنید و با قرار دادن کلمات کلیدی در بخش های مختلف وب سایتان از این اطلاعات بهره ببرید. در بخش تهیه و تدوین متن ساختار اولیه این اطلاعات بهترین مزیت رقابتی شما هستند. با تدوین دوباره متن اولیه براساس این کلمات کلیدی شما شاهد افزایش بازده و رده بندی جست وجو خواهید بود.

۳) استفاده هدفمند از موتور جست وجو.

همان طور که کلمات انتخابی شما در طبقه بندی نتایج جست و جو پیشرفت می کنند،می توانید تلاش هایتان در این زمینه را هدفمندانه طبقه بندی کنید. درحقیقت این ارتباطات مداوم و پیگیرانه قلب جست وجوی اطلاعات بصری شما خواهد بود.

برای مثال شما می توانید با استفاده از سیستم تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) صفحات اصلی خود رابه کلمات کلیدی مورد نظرتان وصل کرده واین ارتباط را تقویت کنید و با تغییر ساختار متن تبلیغاتی در لیست جست وجو براساس عملکرد و بازده این تصمیمات در مورد تعیین بودجه خود تصمیم گیری کنید. همچنین براساس عملکرد خریداران نسبت به یک کلمه یا عبارت برای فروش محصولاتتان و نحوه انتخاب کلمات تصمیم گیری کنید.

برای مثال اگر مشتریان علاقه به « ارسال رایگان»، نشان داده اند می توانید این مورد را به تبلیغات و موارد مورد جست وجوی خود اضافه کنید.

درصورتی که ارائه تخفیف در صفحه، موجب بازدید بیشتر افراد از سایت می شود. این نوع نگارش باید برای موتور جست وجوی (SEO) در صفحه اولیه به کار رود.

۴) شبکه و روش های تبلیغاتی خود را گسترش دهید.

مسیر شما اینجا به پایان نمی رسد. به خاطر داشته باشید باید از اندوخته و تجربه ها در هر قدم از استراتژی هایتان استفاده کنید.

بنابراین هنگامی که قصد دارید در زمینه تبلیغات رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیلی یا کانال های ارتباطی جدید فعالیت کنید به خاطر داشته باشید نتایج حاصل از تلاش های شما در این موارد مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که در یکی از این موارد بالا به نتیجه دلخواه خود رسیدید می توانید از این اطلاعات و تجربه در استراتژی جست وجو هایتان بهره ببرید.

چنین بهره وری چندبعدی از راه های ارتباطی تنها از طریق تکیه کردن بر نیروی انسانی به دست نمی آید بلکه به افرادی هوشمند با توانمندی پرسش سوالات مناسب در زمان مناسب نیاز دارد. با کارکرد نیروی انسانی در کنار ماشین آلات شما قادر خواهید بود تا کمپین کسب وکار دیجیتال خود را وارد فاز جدیدی کنید.

مترجم: دلارام حسینیون

لینک منبع : لینک به مطلب