عوض کردن لوگو و طراحی لوگوی جدید برای هر شرکتی می تواند پرریسک باشد. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، همه افراد، از سرمایه گذاران گرفته تا مشتریان فعلی و آینده را از خودتان دور می کنید، اما چطور می توانید مطمئن باشید که این کار به درستی انجام می شود؟

چرا برخی برندها لوگوی خود را تغییر می دهند؟

عوض کردن لوگو و طراحی لوگوی جدید برای هر شرکتی می تواند پرریسک باشد. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، همه افراد، از سرمایه گذاران گرفته تا مشتریان فعلی و آینده را از خودتان دور می کنید، اما چطور می توانید مطمئن باشید که این کار به درستی انجام می شود؟

طراحی لوگو اقدامی راهبردی در چارچوب تعریف ما از برند است. بنابراین فرآیند طرح و ایجاد آن را باید جدی گرفت و نباید از کنار این وظیفه مهم به راحتی و از روی بی میلی عبور کرد. لوگو پرچم هویت و نماد موجودیت شرکت است و در تمام جلوه های دیداری برند از سربرگ گرفته تا وب سایت شرکت حضور دارد. خواه این وظیفه را خودتان انجام دهید یا اینکه از یک طراح کمک بگیرید، باید از تنوع تصاویر، شکل ها، سبک حروف، رنگ ها و تاثیری که هر یک بر تصویر شما در ذهن ها دارند، آگاه باشید.

نکته قابل توجه در مورد بسیاری از لوگوهای مشهور و به یادماندنی این است که هیچ یک از آنها به منظور بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برند خود از عناصر دیداری یکسان و شبیه به یکدیگر استفاده نکرده اند. مثلا مک دونالدز به قوس های طلایی رنگ و یک شکل هندسی متکی است یا اپل کامپیوتر خود را با تصویر سیب گاز زده نشان می دهد. بنابراین، همه شرکت ها هنگام قرار گرفتن در مرحله خلق یک لوگو باید هدفمند تصمیم بگیرند. قبل از اتخاذ هر تصمیمی در زمینه طرح لوگو باید به این موضوع فکر کنید که می خواهید لوگوی شما نشان دهنده چه پیامی در مورد سازمان شما باشد. یک لوگوی خوب باید محصول شرکت را به خوبی بشناساند و آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز کند. یک لوگوی عالی، نوعی طراحی را ترکیب می کند که دیگران را به سوی محصول مورد نظر سوق می دهد.

یکی از نکات مهم در انتخاب لوگوی مناسب، رنگ است. رنگ ها متناسب با نوع فرهنگ، موقعیت، محل به کارگیری و نوع صنعت معانی مختلفی دارند. به عنوان مثال، رنگ سبز به طور کلی بر سلامتی، بهداشت، طراوت، تازگی و خرمی دلالت دارد. با این حال، تنوع طیف های این رنگ معانی متفاوتی دارد. سبز تیره با ثروت و اعتبار همراه است، درحالی که سبز روشن آرامش و سکون را تداعی می کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، برخی شرکت ها یا به دلیل عدم دقت کافی در طراحی اولیه لوگوی خود یا به دلیل تغییر رویکرد و عملکرد شرکت در طول زمان پس از مدتی به این نتیجه می رسند که لوگوی مناسبی ندارند. اقدام به تغییر لوگو اگر به درستی صورت گیرد، می تواند تاثیر بسزایی در وجهه شرکت شما داشته باشد. در اینجا ۷ شرکتی را که در سال های گذشته لوگوی خود را به نحوی تغییر داده اند معرفی می کنیم. شما می توانید قضاوت کنید که آیا تغییرات صورت گرفته مناسب بوده و لوگوی جدید این شرکت ها به خوب یا عالی تغییر یافته یا نه.

IFC

وزن و انسجام بیشتر

در اواسط دهه قبلی، کانال تلویزیونی و ماهواره ای IFC از ساختن صرف فیلم های مستقل تغییر رویه داد و به ساختن سریال های تلویزیونی روی آورد. به همین دلیل، در مارس ۲۰۱۰، این شرکت تصمیم گرفت لوگو و شعار خود را تغییر دهد و شعار «همیشه روشن، گاهی خاموش» را انتخاب کرد که در راستای همین تغییر رویکرد بود و لوگوی جدید وزن و انسجام بیشتری

پیدا کرد.

مترجم: مریم رضایی

لینک منبع : لینک به مطلب